Jangan tengok aje....tolong ler klik.....tq

i follow

Isnin, 5 September 2011

Kembali bertugas

Salam ceria salam 1 Malaysia...

Lama x jenguk blog rakan2 apalagi nak mengupdate blog sendiri sampaikan sudah bersawang rumahku ini...cuti dah abis so hari nie hari pertama bertugas memulakan semula tugas2 yang terhenti sebab cuti raya....
Rasa sedih nak tinggalkan kampung tapi rasa seronok nak balik umah sendiri...buruk2 pun rumah sendiri kan...RUMAHKU SYURGAKU.....

Bertolak dari kampung pukul 9.00 malam singgah umah MFIL lebih kurang kul 10.30 baru bertolak balik JB....seronoknya bila sampai rumah...rindu sangat kat rumah..
Habis raya kat kampung ( seminggu ) bila balik JB nie tunggu jerlah jemputan open house...heehhee....masa nielah untuk menambah berat badan...x gitu.......

Hari nie juga budak2 dah naik sekolah..lama cuti jadi kelam kabut sikit..bangun pun terlewat tapi nasib baik x lewat sangat....lepas hantar anak2  me n hubby pegi sarapan kat mamak....( punyalah malas kan nak buat sarapan....pagi tadi pun anak2 sarapan nugget n milo jer....)..rasa x sabar pulak nak pi keje....huhuhu...

Nampaknya minggu ni hubby kena jadi driver akulah...sebabnya kete aku hubby dah bagi pinjam kat FIL . Kete FIL accident hari sabtu lepas adik ipar bawak g beraya......( nasib baik x bawak kete hubby@aku )

Patah kakilah aku minggu nie...jadual pun dah berubah....hubby lak aku tak taulah kena sambung cuti lah kot..kalau tidak sapa nak amik anas balik dan pegi sekolah......susahnyalah kete takde nie....nak ikutkan berat hati aku nak lepaskan kete aku tu..tapi dah hubby nak jugak...terpaksalah mengalah....(org lain punya pasal kita pulak yg kena tempiasnya.....susah kalau org tak faham nie nak fikirkan hal dia jer....sabo jerlah..). Nie pun ntah berapa lama kete tu boleh siap..minggu depan hubby outstation kat KL..abih tu kitaorg nie apahal....x marahkan FMIL pun ..sebenarnya dia org x kisah pun .....nie yg aku geram sangat a*** i*** pulak yg lebih2 sms bagai....mcm lah kitaorg nie free sangat....

Oklah stop lah kat sini dulu..lagi lama aku menaip nie kang makin panas pulak aku....bertambah lagi dosa aku....takpelah sabar jelah...

* so , kesimpulannya : kalau masih belajar belum ada keje tu tak payahlah nak belagak ke hulu ke hilir dengan kereta pinjam....dah jadi macam nie sapa yang susah...mak bapak jugak yg susah ..x pasal2 orang lain pun terlibat sama....kalau ada yg terasa tu fikirkanlah..hanya berniat untuk mengingatkan....kan dah menyusahkan semua orang....

6 ulasan:

Citrus Azwa berkata...

selamat kembali bertugas dan smoga smua tugasan dpt diselesaikan spt sediakala@slalu..;)

juliaakmal berkata...

untuk wawa gak..heheh..dah naik keje ke belum...wa, nak tau tak anis kan dia dok mengira duit raya pastu boleh tanya kat abang..

" ayah, duit anis dah banyak, boleh tak kita pegi umah acik wawa....anis suka umah acik wawa sebab belum tido dah pagi"

...heheeh..tak ke gelak kitaorg dengar.....

Citrus Azwa berkata...

wawa dh keje akak..;)hehe...alaa...cian anis..ape mksd dia belum tido dh pg??hihi..

juliaakmal berkata...

ntahlah akak pun tak faham..tapi agaknya masa yg kitaorg pegi umah wawa tu kan malam tiba dah pagi..agaknya dia tido dlm kete tak tido kat rumah tu yg dia kata belum tido dah pagi...hehhe..anis kan macam2....pening akak nak melayan...mengada2...

Citrus Azwa berkata...

owhh...gitu....;) xpe..nanti leh dtg lg..kita pegi jalan2..hikhik..bkn ngada2 la akak tp itu dia tonjolkn kocomelannya...hihi...;)dia dpt duit raya x??

juliaakmal berkata...

banyak dia dapat...paling banyak dr angah n ucunya...

Tabungan

heart

MY FAMILY

Dunia Blog Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."