Jangan tengok aje....tolong ler klik.....tq

i follow

Khamis, 28 Julai 2011

DURIAN

Tadi aku citer tentang suara aku yang hilang....
Sekarang aku nak bagitau sebab apa suara aku hilang....
Salah satu sebabnya ialah pasal nielah....

^


^


^


^


^

^

Buah durian yang tinggal kulit................

nampak sedappppppppppppp..................


simpannnnnn.....................

haaaa...nampak......buah nie member baru aku yang bagi...( cehhhhh member baru tu....hehhheeheh .....) ialah baru first time jumpa dia dah bagi aku durian.......( pompuan tau....bukan lelaki......marah karang en. hubby aku......) alah lagipun masa dia bagi hubby pun ada sama.......

So, tengahari tadi masa balik rumah lepas amik anas kat sekolah , aku pun kopek baki yang 2 biji lagi tu...aku kopek semua pastu masukkan dalam tapperware ( betul ejaan aku nie.....bantai jerlah....) simpan dalam peti ais.....buat masa nie suara aku tengah kritikal dan aku rasa aku x berani nak makan lagi....( buat masa nielah.......hehehehhehe...)

Hubby suka makan tempoyak......dan aku bercadang nak buatlah tempoyak....nanti bulan puasa makan dengan tempoyak pun sodapppp....................

Bagi merealisasikan misi aku nie....rasanya aku perlukan pertolongan en.Google.....<__________>
ahhahaha..........so..apalagi......misi dimulakan................

Kemanakah Perginya Suaraku....


Dah 3 hari tekak aku sakit....kemudian lebih teruk lagi batuk berkahak ...seksanya nak tido malam...asyik2 terjaga...bila dapat lelapkan mata Arisa pulak terjaga mahu susu...( nasib baik susu badan lagi....x payahlah aku susah2 bangun membancuh susu untuknya...itulah kelebihan menyusukan badan ...hehhe ).....

Lebih parah lagi mulai malam tadi tekak aku semakin perit dan bisa....dan pagi nie ..suaraku tetiba ada tetiba tiada....bagaikan radio rosak....ouchhhhhh........en.hubby ajak aku pegi klinik amik MC....aku yang malas tetap nak keje gak...abih tu macamna nak keje suara jap ada jap takde.......hye ntahlah....x per.......

<______________>

Teman2 sepejabat sibok menanya kenapa dengan volume aku ...hahhahaa......betul2 macam radio hilang siaran....jap ada jap xder.......hishhhh nie banyak sangat makan rambutan dengan durianlah nie.......so sorrylah aku x nak angkat panggilan telefon hari nie.........sungguh menyeksakan.......

Saat begini baru terasa nikmatnya apabila tekak kita tak sakit suara kita elok.....barulah terasa sangat berharganya segala apa yang ada di tubuh badan kita.......bila Allah dah tarik nikmat salah satu organ kita....barulah kita menghargai apa yang kita ada dan apa kepentingannya.......itulah KITA .....MANUSIA yang tak pernah bersyukur atas nikmat dan limpah kurniaanNYA.......

Semoga Allah melindungiku daripada lupa kepadaNYA dan Kufur nikmatNYA....semoga Allah melindungi suami dan anak-anakku agar sihat sentiasa dan dijauhkan daripada apa2 pun jenis penyakit yang memudaratkan........Ya Allah Ya Tuhanku ,sesungguhnya aku amat menyayangi mereka......kau dekatkanlah diri kami ini agar sentiasa denganMU Ya Allah.....Amin...

Belahan Nyawaku.....



Isnin, 25 Julai 2011

Puteri Dr Sheikh Muzaffar Shukor & Dr Harlina




Nama : Sophea Isabella

Anak kepada : Dr Sheikh Muzaffar Shukor & Dr Harlina

Tarikh Lahir : 21 Julai 2011

Berat lahir : 3.6 kg

Kaedah kelahiran : Dalam air

Wow.....kaedah yang jarang orang Malaysia gunakan ....boleh cuba tu  heheheee.....

Sumber : ambooyat.blogspot

Kasut

Tetiba tekak aku teringin lak nak makan mee rebus Hj Wahid...so semalam dalam kul 11.00 gitu pegilah kat Angsana dengan penuh excited...huhuhu .....sampai Angsana ramai sgt orang rasanya parking pun penuh ..x taulah ada apa kat sana....so hubby pun kata cari tempat lain lah...nasib baik kat JB nie banyak cawangan Haji Wahid.....lastly kitaorg pun pegilah kat AA Mart ( betul ker.....aku pun x pasti namanya tpt tu apa...ala2 KIP Mart gitu ....)

Habis jer makan2 Anis sibuk nak kasut..sebab kasut dia dah terkopak....( alasan jer tu anis memang peminat tegar pelbagai jenis kasut..semua2 dia nak beli.........)

Takkan nak belikan Anis sorang jer kan ..utk Anas dan Arisa pun ada......



Anas punya ..Ben 10 lah apalagi....feberet dia.....



Anis punya...tetap nak pink ..Hello Kitty



Ni Baby Arisa punye......Mickey Mouse....

Masing2 bergaya dengan kasut baru...terutama baby Arisa tidur pun pakai kasut tu...hehehe.....bila nak tanggalkan kasut tu boleh dia terjaga......macam2 ...

Tapi ok gak tempat baru nie macam2 ada jual daripada makanan sampai ke pakaian dan akserori telefon dan komputer....cakap ngan hubby , raya ni bolehlah kita beli baju raya kat sini....hehhehhe...hubby ok jer...

Jumaat, 22 Julai 2011

MERAIKAN ANAK-ANAK KETIKA MEREKA PERGI DAN PULANG DARI SEKOLAH

TIPS : Dr. Hassan Hj. Mohd Ali

Kerap terjadi di kalangan ibu bapa yang gagal memberi didikan dan tumpuan terhadap anak-anak yang bersekolah, terutamanya ketika mereka pergi ke sekolah atau pulang dari sekolah. Ibu bapa tidak meraikan anak-anak mereka ketika pergi dan pulang dari sekolah. Ini berpunca dari kesibukan mereka dalam menjalani tugas ataupun sememangnya mereka malas dan menganggap kerja-kerja seperti ini satu perkara yang kecil dan remeh.

Ibu bapa seharusnya menyedari kecuaian mereka meraikan anak-anak semasa pergi dan pulang dari sekolah. Sekiranya anak-anak dibiarkan pergi dan pulang tanpa ditanya dan diraikan, mereka akan berasa kurang ceria, kurang berminat dan adakalanya anak-anak boleh membohongi ibu bapa dengan mudah, bahkan kadang-kadang ibu bapa tidak tahu apa yang anak-anak mereka lakukan. Bagi anak-anak pra sekolah, lebih-lebih lagi yang baru masuk sekolah atau setahun bersekolah, tentulah anak-anak ini masih ada lagi perasaan takut untuk bersekolah. Ketika proses awal persekolahan inilah ibu bapa perlu mengambil perhatian terhadap anak-anak mereka.

Ibu bapa perlu memainkan peranan dengan melapangkan sedikit masa untuk meraikan pemergian dan kepulangan mereka dari sekolah. Perkara-perkara berikut mungkin boleh dijadikan amalan harian :

Mengejutkan mereka dari tidur dengan penuh kasih sayang

Menahan sabar terhadap sebarang kerenah mereka pada waktu pagi sebelum pergi ke sekolah.

Cuba untuk bersama-sama bersarapan pagi dengan mereka sambil menanyakan kemajuan persekolahan mereka.

Sama-sama bergerak ke muka pintu untuk melepaskan mereka pergi sambil bersalam-salaman dan berdakap-dakapan. Suasana berkasih sayang seperti ini amat penting terutama bagi mencairkan kerenah-kerenah negatif yang biasanya ditunjukkan pada waktu pagi. Kalau ada peluang cuba hantar sendiri anak-anak ke sekolah. Dalam perjalanan yang singkat itu banyak bentuk komunikasi yang dapat dilakukan. Banyak proses faham-memahami dapat diusahakan. Jadikan rutin seperti ini sesuatu yang menyeronokkan.

Raikan kepulangan mereka. Tanyakan apa yang berlaku di sekolah. Sajikan makanan mereka. Kalau berkelapangan, hadirkan diri sebentar untuk sama-sama menjamah makanan dengan mereka.

Credit to : Sweet Tudung

Isnin, 18 Julai 2011

Selamat Pengantin Baru



Selamat Pengantin Baru Farah AF dan suami
semoga bahagia ke akhir hayat

kredit GI PHOTOSHOOT

Selamat Pengantin Baru


Selamat Pengantin Baru Semoga Bahagia Kekal Ke Akhir Hayat
Nurul Syuhada Nurul Ain bt Mohd Zin & Raja Amir Shah bt. Raja Azwa

Jumaat, 15 Julai 2011

Renung2kan

 ~Anak lelaki tetap menjadi anak lelaki sehinggalah beliau beristeri, anak perempuan kekal menjadi anak perempuan seumur hidupnya ~

Tension

Malas nak ulas panjang2......
buat kepala aku lagi tension.......
sebab apa..????
sebab rumah mana nak balik minggu nie.....
hubby dah janji nak tolong ayah dia betulkan tandas yang dah sumbat....
aku pulak malam tadi mak kol yang kenduri esok malam x jadi minggu depan ..sebab abah ada meeting kat muar.......
cakap kat e.suami.......macam x puas hati jer....dia kata boleh balik tapi malam lepas kenduri kena balik pulak rumah dia.....
xkan aku nak tinggal jer mak kemas sorang2......x pikir ke dahlah anak pompuan mak aku sorang jer.......
lainlah en.hubby adik beradik ramai lelaki pun bukan dia sorang.........karang aku cakap lebih karang dorang dah anggap aku lain......so diam jelah.......( kadang sebab remeh mcm nie buat aku tension...)

?
?
?
?
?

So susah2 sangat aku amik keputusan....
en.hubby baliklah rumah mak dia........
tapi izinkan aku ngan anak2 balik rumah mak aku.......

(  kadang2 bila balik rumah keluarga en.hubby nie buat aku rasa terasing.....x taulah kenapa mungkin perasaan aku jer kot.......tapi mmg aku rasa camtu ....tolonglah kalau nak manja2 ngn mak tu jgn depan aku.....nak gurau lebih2 ngn adik2 tu jgn depan aku......bukan aku jeles tapi aku ....cuma aku aje yg rasa....aku harap yg adik2 tu pun kenalah faham  ye.jgnlah mengadu yg bukan2 yea........)

Saja nak melepaskan perasaan .....Fullstop

Jumaat, 8 Julai 2011

Selamat Pengantin Baru






Cantik sangat kan tengok Ayu nie.....manisnya.....ada iras2 Rozita Che Wan kan......
Tahniah ! Semoga bahagia hingga ke akhir hayat.....

Tabungan

heart

MY FAMILY

Dunia Blog Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."