Jangan tengok aje....tolong ler klik.....tq

i follow

Selasa, 31 Disember 2013

31 Disember 2013

Hari ni hari terakhir atau pun penutup bagi tahun 2013....alhamdulillah tahun 2013 dapat ditempuh dengan hati yang terbuka........
Segala persiapan persekolahan untuk esok juga berjalan lancar.......
Hari ini juga pendaftaran untuk pra sekolah arisa juga lancar......cuma rasa bimbang masih bersarang di hati ....semoga arisa dapat berdikari dan bercampur dengan kawan2 baru.......first time pegi sekolah tu......








Anak manja ni camna la esok kat sekolah ya.......mintak2 la tak menangis.....kalau menangis alahai sayunya hati ibu nak.......huhuhu.......Ya Allah .....permudahkanlah urusan anak2 ku Ya Allah........lindungilah mereka jadikanlah mereka anak2 yang soleh dan solehah.....anak2 yang berjaya dunia dan akhirat......

Hari ni juga kalau nak diikutkan adalah hari terakhir berkhidmat di pejabat lama.....kerana surat arahan telah keluar untuk bertukar ke unit lain........apa2 pun keputusan ku terima Ya Allah.....kalau itu yang terbaik untukku....

posted from Bloggeroid

Khamis, 19 Disember 2013

Back to school

Persiapan sekolah dah 80 peratus siap tinggal nak beli buku dan bayar yuran sahaja......
Tahun 2014 bertambah sorang lahi anak ibunyang akan menjejakkan kaki ke sekolah...arisa sofea.....semoga berjaya anakku....

Masing2 dah tak sabar nak mencuba pakaian sekolah baru.....



posted from Bloggeroid

Selasa, 17 Disember 2013

Shopping @ Tesco Bukit Indah

Shopping dan jalan2 memang hobi ibu ya.....hahahhah.....bila dapat berjalan memang happy....boleh penuh troli ...apapun barang tu semua memang keperluan kan.....xdelah nak membazir neli yang bukan keperluan......barang dapur semua tu....hehehee.....

Bila dah letih buat hal la pulak si Arief ni.....x nak dok dlm troli...nak pi berjalan sendiri....tapi bila lepaskan karang mula la letih nak mengejar.....suka hati dia je nak kemana......sabar....sabar....ayah nayar dulu ya nak ya......














posted from Bloggeroid

Aktiviti ayah dan anak....

Hujung minggu anak2 dan ayahnya sama2 bergotong royong....
Hotong royong apa......?...

Biarkan gambar yang berbicara....


















Yang tiga beradik pulak main drama2....hehehe




posted from Bloggeroid

Isnin, 16 Disember 2013

Dinner...

Walaupun selera x berapa nak ada untuk masakan cina...tapi demi memenuhi tekak en. Hubby yang nak makan kat Restoren Haji Shahrin Low kat BBU , ikut jelah......dia yg nak belanja kan.....makan jelah......hahhaha........tapi hati ni Anis xde....x cukup anak branak........

Apapun layan makan apa yang kami makan.....

















posted from Bloggeroid

Khamis, 12 Disember 2013

Jom breakfast.....

Breakfast pagi ni yang simple2 je...tu pun beli kat mok cik kantin....x sempat nak buat sarapan kat rumah.....

Sarapan untuk mak yong yang dah masuk 28 minggu 5 hari....



posted from Bloggeroid

Selasa, 10 Disember 2013

Kenangan majlis pertunangan Nor Fatehah

Majlis dah lama....dah nak kawen pun dorang ni......tapi apapun bukan nak citer pasal majlis tu......saja nak post gambar kami yang sakan.....hehehee.......

Memang meriah dan seronok bila dapat kumpul ramai2 ni......masa ni majlis pulak diadakan di rumah mak dan abah di kampung.....lagi la meriahnya........

Selamat bertunang dan selamat menanti hari bahagia ya buat pasangan fatehah dan fairus......moga kekal hingga ke syurga....













posted from Bloggeroid

Simple Birthday Party for Arisa Sofea

Majlis dah lama buat....tapi baru hari ni ada kesempatan nak upload kat blog ni......ok la kan janji ada kenang2an dihari tua nanti.......

20hb Oktober 2013 genaplah Arisa Sofea 4 tahun.....dah besar dah dia ya.....buat la majlis kecil kecilan jemput anak2 jiran tetangga hadir.......

Selamat Hari Lahir Anakku.....semoga menjadi anak yang berbakti kepada orang tua , bangsa dan agama...menjadi insan yang berjaya di dunia dan akhirat....amin....

Sekitar majlis....

















posted from Bloggeroid

November 2013

Arief Luqman...

Diam x diam anak ibu ni dh nak masuk setahun 15hb ni....ibu doakan semoga arief menjadi anak yang berbakti dan berguna kepada ibubapa, agama, bangsa dan negara....semoga dirahmati Allah dan diberi kesihatan yang baik rezeki yang melimpah ruah dipanjangkan usia...amin....


Arief photoshoot......

Jumaat lepas 6.12.2013....saja jalan2 g angsana.....apalagi kalau dah sampai sana tak shopping baju anak2 memang tak sah la kan......hehheheh.....kopak gakla ibu ngn ayah......huhuhu.......

Sale...sale...sale.....

Tu yang buat mata rambang sokmo......macam semua nak beli....tapi apakan daya.......sekolah dah nak buka.....persiapan sekolah anak2 perlu diutamakan......apalagi tahun depan bertambah lagi anak ayah dan ibu yang masuk ke alam persekolahan.....arisa sofea......dah nak prasekolah kamu nak.......cepat sungguh masa berlalu......

Ok...berbalik pada photoshoot arief ni....memang x rancang pun.....tapi kat angsana masa tu tgh buat iklan belanja lebih rm30.00 barangan baby bole masuk pertandingan baby comel......ayah lah yang beria nak arief masuk.....saja suka2.....ok la bole jer......hehhe....dengan baju yang ala kadar je yelah xde plan nk buat photoshoot kan.....xpelah bole je la......janji pakai baju kan.....tapi sayangnya mood arief x berapa baik.....muka masam je masa amik gambar....cameraman pun dah buat mcm2 tapi x jalan jugak......bagi toys dibuangnya.....muka teyap maintain masam....hahhaha......gasak la nak......last2 dapat juga gambar yg comel sikit....bole la......x dapat no.1 dapat saguhati pun jadilah kan........

Ni antara gambar yang dapat ibu amik masa sesi tu.....
















Apa pun kita tunggu jelah keputusannya.....mudah2an dapat hadiah............

posted from Bloggeroid

Tabungan

heart

MY FAMILY

Dunia Blog Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."