Jangan tengok aje....tolong ler klik.....tq

i follow

Rabu, 30 Mei 2012

Wordlesswednesday









p/s...rindu sangat kat anak2............minggu yang membosankan tanpa mereka ..............

Isnin, 28 Mei 2012

PERLUKAN BANTUAN DAN RAWATAN SEGERA



Bila melihat gambar ini hati seorang ibu merasa sebak dan sedih .........walaupun dia bukan anakku tapi aku juga ada anak...........sangat2 mengerti perasaan ibunya saat ini................walaupun tak terdaya untuk membantu memulihkannya tapi sekurang2nya secebis doa dapat dipanjatkan untuk kesihatan anak ini........saya juga pernah merasai pengalaman menjaga anak sakit di hospital......Ya Allah sembuhkanlah anak ini berilah kesihatan kepadanya...........


Untuk entry penuh share di sini....





Khamis, 24 Mei 2012

sayang ANIS..










Tetiba terjumpa gambar lama nie....masa ni anis Pra Sekolah tahun 2011....kat sekolah dia kena buat persembahan...majlis apa yer...x ingat pulak..........masa ni tetiba dia demam pulak tapi dia bersemangat nak buat persembahan tu....maklumlah dah berlatih berhari2 kan.............ibu cukup bangga dengan semangat yang ada pada anis....love u sayang.............

GRADUAN Aspire 2012



Info
Menjadi Bahagian Rangkaian

Menyertai pasukan graduan sebagai duta kepada rangkaian dengan remaja lain, bertemu dan berinteraksi rapat dengan majikan!


Maklumat
Tarikh acara : 29 & 30 June 2012
Tempat : KLCC
Masa : 8.00 pg – 6.00pm
Tarikh tutup pendaftaran : 29 June 2012
Jumlah sukarelawan :  30 orang
Hubungi : 03-42703270
Web : http://aspire.graduan.com.my/Home/GraduanAmbassador


Khamis, 10 Mei 2012

Kisah Bufday 2012


Di suatu petang selepas waktu pejabat tanggal 07 Mei 2012.....perbualan telefon antara aku dan encik asben....

aku : Bang, hari ni balik kul berapa?
en.asben : Tak tau lagilah Yang.....malam kot...
aku : abis tu kata nak ajak kuar dinner malam nie.....x jadi ker...????
en.asben : tak kot......
aku : oklah......( merajuk.....x ingatlah tu semalam kata nak celebrate bufday aku......)

Malam : Tetiba telefon berdering.....

en.asben : Yang....siapkan budak2 ..lagi 1/2 jam abang balik...kita kuar yer......
aku : hai...kata x jadi nak kuar......erghhhhhh.....
en.asben : alah siap jelah.....kul 8.30 abang sampai....
aku : ?????!!!!!####&&&****


Tunggu2 kul 9.00 malam baru sampai......a pelah sabar2.....

Masuk jer dalam kete.....

en.asben : anis, tolong amikkan buku ayah kat belakang tu....
anis : mana ayah...???
en.asben : ada tu...cari betul2......
anis : heh...ayah....ni ke........

jeng.....jeng........

en.asben : happy bufday sayang......( sambil hulur .....)
aku : tq ...sayang.....( tersenyum lebar.............) romantik gak laki aku nie...hahhahaha......dapat aku  
        bunga.......












bunga siap kad lagi.....tq abang......
Arisa pulak sebuk intreprem....... ibu n ayah baru nak posing2........




Selasa, 8 Mei 2012

sudah 12 minggu....


Muka bayi anda lebih mirip rupa manusia, walaupun panjangnya dari mercu kepala ke punggung hanya sekitar 2 inci / 5.5 sentimeter dan beratnya kurang sedikit dari setengah auns / 14 gram. Matanya, yang pada mulanya muncul di sisi kepala, telah berganjak dan lebih rapat. Telinga hampir sampai ke posisi normal di sisi kepala. Hati mengeluarkan hempedu dan ginjal mengalirkan kencing ke dalam pundi kencing.
Jika abdomen anda ditusuk-tusuk, fetus akan bergeliang-geliut, walaupun anda tidak akan terasa pergerakan ini. Sel-sel saraf fetus sedang giat membiak dan sinaps-sinaps (penghubung saraf dalam otak anda) sedang terbina. Fetus telah memperolehi lebih banyak refleks: jari tutup jika tapak tangan disentuh, jari kaki bergulung ke bawah jika tapak kaki disentuh dan jika disentuh kelopak mata, otot mata akan menggenggam.


Pada masa ini, doktor anda sudah dapat merasakan bahagian atas uterus, juga dikenali sebagai fundus yang terletak rendah di bawah abdomen.

Apabila anda memasuki trimester kedua, anda akan mula memakai baju yang lebih longgar yang tidak menghalang pergerakan. Tak lama lagi, pakaian biasa anda tidak muat dan tak dapat dipakai lagi.

Anda mula menyedari bahawa selera anda pun kembali semula setelah perasaan "mabuk" menghilang. Rujuklah bagaimana hendak makan secara baik pada minggu-minggu berikutan.

• Nota: Pakar-pakar menyatakan bahawa setiap bayi berkembang secara berlainan - walaupun semasa dalam kandungan. Muka surat-muka surat di bahagian ini disediakan untuk memberi maklumat umum mengenai perkembangan fetus dalam rahim.

sumber : http://www.babycenter.com.my/malay/pregnancy/perkembangan-fetus/12-minggu/

Tabungan

heart

MY FAMILY

Dunia Blog Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."