Banner

Jangan tengok aje....tolong ler klik.....tq

i follow

Isnin, 26 Mac 2012

Gaji oh Gaji......Gaji Baru.......


Salam....salam....dan salam......
Lama sudah blog aku nie tak berupdate..........update ke x update ker......aku rasa ada ke orang kesah haaaa.....hihihi....yelah maklumlah blog aku nie bukannya ramai peminat atau ramai follower macam blog-blog lain tu yang trafik mencanak-canak naik.......takpelah sekurang-kurang aku masih ada kawan2 sorang dua yang masih setia mengikuti bloh aku nie kan......terima kasihlah sesangat..... i love u.........

Apa pun sekarang nie penjawat awam semuanya mesti tengah tertunggu-tunggu kan pekeliling gaji baru SSM.......( termasuklah aku..hehehhhe.....) manalah agaknya kan x kuar-kuar lagi ...jangan sampai jadi macam SBPA tanguh...tanguh...akhirnya batal terus......apapun tak dapat......huahuahau................

So, dalam masa nie sebenarnya aku dok la mencari kat google pasal gaji baru nie......semuanya hampa......tapi aku terjumpa kat blog satu nie....wow...siap boleh kira automatik lagi gaji baru kita.........



Mohon share ye tuan punye blog....hihihi.....



( Ayat kat bawah nie aku copy bulat2 dari blog tu...sebab aku tak tau nak ubah ayat camna..nanti lagi korang tak faham....kalau susah2 sangat jemputlah ke blog tu terus yer..........)


Seperti kata tuan punyer blog
The Plain Yard


"Kalau tak paham jugak, macam ni.. Kalau korang gred 17 macam aku, korang tak perlu tukar yang dalam kotak kuning tu sebab memang kenaikan bagi gred 17 ialah RM49.91 (SSM lama) dan RM95 (SSM baru). So just tukar dalam ruangan merah je.. Perlu diingatkan bahawa kenaikan 13% dan kenaikan RM95 tu adalah dua benda yang berbeza.. 13% tu adalah kenaikan gaji yang diberikan kerajaan kepada kakitangan pada tahun 2012 ni, kira macam kenaikan bonus letewww, tapi kenaikan RM95 tu pulak ialah kenaikan setiap tahun yang menggantikan kenaikan RM49.91.. Comprende?

Tapi kalau korang gred lain, contohnya gred 44 ataupun 52, dah tentu la kenaikan tahunan korang pun lain kan.. So korang kena la tukar kat dalam kotak kuning tu.. Kotak merah pun kena tukar sekali.. Berapa kenaikan gaji korang? Mane la aku tau! Haha!!

So lepas masukkan maklumat tu, Excel akan otomatik kira sendiri gaji korang untuk tahun ni sehingga tahun 2016.. Cukup la tu kot, sehingga PRU yg akan datang.. Sebab mungkin masa tu akan ada pergerakan gaji lagi.. Huhu.. Kena la pandai pancing kannnn..

Peringatan : Ini hanyalah ramalan kenaikan je k.. Jgn ade yg ambik benda ni sebagai sesuatu yang sahih lak.. Kita tunggu je Pekeliling keluar nanti.. :)


Ok la, korang leh download file Excel tu kat :
SINI - Mediafire

Mintak jasa baik korang utk download yg Mediafire ni dulu k.. Kalau takleh, baru download yang Google.. Tq.

SINI - Google
 


Read more: http://theplainyard.blogspot.com/2012/03/plain-nice-jadual-pengiraan-gaji-ssm.html#ixzz1qC73p9XZ



 
P/s: terima kasih The Plain Yard .......memang terbaeekkkkk............

Tiada ulasan:

Tabungan

heart

MY FAMILY

Dunia Blog Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."