Jangan tengok aje....tolong ler klik.....tq

i follow

Khamis, 3 Mac 2011

LANGKAH PERTAMA ARISA

Semalam 02.03.2011 pegi appoiment klinik arisa...naiklah 0.5 kg....so berat dia sekarang 8 kg....tapi masih lagi kat border kuning.....tapi sekurang2nya ada peningkatan. Nurse2 pun kata xperlah sikit2 naiklah jugak kan daripada x naik langsung. x sia2lah ibu tukar susu Pediasure ( setin ajer berharga Rm 68.90) fuh mahal tu bagi aku.....hehhehe.........Nurse pun ada bagi banyak panduan mengenai pemakanan seimbang dan untuk penambahan berat badan....InsyaAllah....akan cuba diikhtiarkan untuk anak ibu......mereka ada gak cadangkan susu full cremer ( yg boleh diminum oleh 1 keluarga ) itu pun boleh menambah berat badan gak....disamping itu makan telur hari2......( boleh ke naik.....) cuba jerla.......

Dalam pada itu, sebenarnya aku bimbang sebab arisa dah 16 bulan tapi belum berjalan lagi......tapi kira oklah sebab dia dah berdiri cuma x berjalan ke depan jer lagi.....tanya kat nurse , agaknya had umur paling lambat baby berjalan berapa yerk.....nurse kata xperla pelan2 kita bagi masa dia sampai 2 tahun lebih.....sebab perkembangan budak nie x sama.....dia dah boleh berdiri pun dah ok tu.....tunggu masa jer....sebab setengah2 budak nie penakut.......bila nurse dah kata mcm tu rasa lega.......

Bila balik dari klinik, pengasuh arisa pulak bagitau..hari nie Nurul Anis dah jalan ( Nurul Anis tu budak yg sama2 dijaga oleh pengasuh ).....baru 12 bulan tu dah berjalan......wah...tapi badan dia mmg semangat pun.....geram jer kat pipi gebu dia......

Balik jer rumah...pujuk arisa...adik, jalan lah dik....nnti ibu belikan kasut........yer2 jer aku pujuk...dia boleh sengeh jer....mcm dia paham apa yg aku cakap....kehkehe.........huhuhu.......................

Malam lepas makan...time santai2 tgk tv.....tetiba arisa berdiri ehhhhhh....dia berjalan 3 4 tapak ke depan....ya Allah anakku dah pandai jalan......Alhamdulillah Ya Allah.......syukur.......rupanya hari ini adalah hari yang paling istimewa.....arisa dengan rasminya dah pandai jalan..............hehehhee...........alangkah gembiranya ayah, ibu dan kakak     semua dapat melihat langkah pertama arisa cuma abang jer yang terlepas peluang sebab dia dah tido awal.....uishhhhhh teruja sesangat bila anak dah pandai jalan nie........tak sabo nak ke kedai kasut......wakakakaak............tapi sayang x dapat nak snap gambar langkah pertama arisa.....sebab hphone ibu dah jammed......tapi x perla..............layanlah gambar arisa nie .............

*


*


*

*
*
*

 *
*
*

*


*

*

p/s aRISa...........
Semoga arisa dapat membaca blog ibu ini satu hari nanti.....
Langkah pertamamu pada 02 Mac 2011 jam 8.30 malam dikala usiamu mencecah 1tahun 6 bulan..........hari bahagia buat kita sekeluarga dan ibu akan ingat sampai bila2.....

LOVE U SO MUCH



Tiada ulasan:

Tabungan

heart

MY FAMILY

Dunia Blog Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."