Jangan tengok aje....tolong ler klik.....tq

i follow

Rabu, 1 Jun 2011

Nasi Ayam Penyet

Tetiba pulak rasa teringin nak makan Nasi Ayam Penyet ...tu yang balik keje jer dari opis terus ke kedai kat BBU cari bahan nak masak ayam penyet.......karang kalau balik umah dulu ada yang anak2 sibuk nak ikut dan defisit pulak si ibu ni kang.....kol suami mintak izin ke kedai, en.suami tanya gie ngan sapa...sorang jer bang....ok..hati2....heheheheh..sayang gak ngan isteri yer....

Abis jer shoping2 bahan terus balik umah, pegi umah Umi amik anak2.....sampai jer umah dorang kata kenapa ibu x ajak pegi kedai......huhuhu...taaakkkk payaaaahhhhhhh....macam2 nanti kamu orang nak....hahahahh.....ibu nieeeee......( tulah ayat yang anak2 aku suka cakap bila dorang kena marah atau kehendak dorang tak dipenuhi......).......

Pegi dapur...mulakan masakan untuk dinner malam nie......taraaaa....nielah hasilnya.......
.
.
.
.
.
.


Nie hidangan utama....AYAM PENYET...... gelap semacam jer kan....tapi sedapppppp..........

Ulam ( kacang panjang + kobis ) & Tempe & Tahu goreng


Sambal ( cili merah + cili api + ikan bilis )




Nie pulak Kerabu tomato.......saja jer wat tambahan....en.suami suka




NIELAH HIDANGAN LENGKAP DINNER SEMALAM.............


Nasi jer yang tak sempat nak snap.....hehhhee.....

2 ulasan:

Balqis Nazid berkata...

tak pernah buat sendiri biasa beli jer... tapi kat Jb tak ada yang kick macam kat ayam penyet RIA kat KL..
sekali makan memang teringat-ingat..
ko datang KL nanti aku bawak g kedai tu...

juliaakmal berkata...

tulah biasa pun aku beli je...tapi teringin pulak nak buat sendiri tu yang masak tu.....walaupun tak sesedap yang dijual tu ..tapi untuk suami dan anak2 oklah..k..t klu aku g KL ko belanja aku nasi kat sana ye.....

Tabungan

heart

MY FAMILY

Dunia Blog Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."