Jangan tengok aje....tolong ler klik.....tq

i follow

Khamis, 16 Februari 2012

Cara Nak Buat Print Screen

ececehhhhhh......macamlah aku nie pandai sangat nak bagi tutorial kan....ewahhhh...ewahhhh ramai lagi bloger2 yang lebih arif dari aku nie...tapi walau bagaimanapun aku nak kongsi gak apa yang aku tau......nie pun aku tau sebab aku mintak tolong dengan en.google.....hihhihhih.....

Sebenarnya aku baru tau cara nak buat print scree tu camna ...selamanya nie bila tengok kat blog kawan2.....hati tertanya2 macamna lah dorang nie pandai buat benda nie yerkkkk......aku pulak kurang pengetahuan.....walau bagaimanapun hari nie aku dah berjaya......aku boleh buat jugak....simple jer rupanya....hehehehe.....

ok...bagi teman2 yang belum pernah buat tu bolehlah ikut langkah2 di bawah nie yer......



1. Pilih gambar yang ingin dicetak
2. Tekan butang PrtScrns pada keyboard
3. Buka aplikasi Paint
4. Tekan Ctrl + V serentak
5. Save


Siappppp..................

dan aku telah menghasilkan........................




...................... wallpaper untuk desktop komputer opis aku......amacam....cantik tak......

senang jer kannnnnn...............



p/s: ilmu itu sangat penting.........berkongsi pula adalah wajib....hihihi..........

Tiada ulasan:

Tabungan

heart

MY FAMILY

Dunia Blog Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."